Vantaa ExtremeRun 2019 Reittikartta ja kuvaus

Lyhyt reittikuvaus:

Lähdön jälkeen mennään Goljatinportaille jotka ylitetään ja jatketaan matkaa oikealle kohti sähköaita estettä. Sähköaita antaa sähköiskun joka kolmas sekunti. Iskun on hyvin lyhyt, mutta melko voimakas. Jos et jostain syystä halua tai voi ottaa iskua vastaan este kannattaa kiertää.

Alussa on melko pitkä juoksuvoittoinen osuus pois lukien Goljatin portaat ja sähköeste. Näin saamme hieman porukka hajalle eikä loput esteet ruuhkaudu niin paljon. Reitin perällä on kukkulankuningas este jossa pitkän ylämäen päällä on leveä luonnon jyrkänne josta on tarkoitus kilpailijoiden löytää nopein reitti ylös. Nopein ei välttämättä ole suorin.

Mäen alla odottaa ryömintäeste. Ryömintäesteen jälkeen tullaan juomapisteen kautta takaisin kilpailukeskukseen jossa mennään goljatinportaat toiseen suuntaan. Tämän jälkeen ylitetään "Vantaan joki" eli Kormunniityn oja.  Tämän jälkeen hiekka kentällä odottaa rengaseste ja pieni verkkoeste. Vantaan joki ylitetään uudelleen, mutta kahlaten tai siltaa pitkin. Tästä reitti jatkuu ohi goljatin portaiden kohti verkkoestettä.

Verkkoesteen jälkeen mäen päällä odottaa putket joiden läpi ryömitään. Sitten käydään juomapisteellä ja palataan takaisin putkille jotka ylitetään. Sitten on vuorossa verkkoeste joka mennään edes takaisin molempiin suuntiin. Verkkoesteeltä reitti jatkuu yleisurheilukentälle jossa on estejuoksuesteet 3 kpl jotka ylitetään. Yleisurheilukentältä  kurvataan oikealle vaahtoesteelle ja sen jälkeen on vielä vilvoittava Jaajon Dippi este. Tämän jälkeen onkin enää maalisuora.

Lisäksi reitin varrelle rakennetaan kiipeilyeste. Tämän esteen paikka pidetään salassa.

TÄRKEÄÄ MAALIIN TULOSSA! Eli meillä ei ole ajanottoa. Mutta jos haluat ajan ja nimen tuloksiin tule VASENTA LAITAA maaliin. Vasemmassa laidassa on viitoitettu käytävä jota pitkin kun tulet saat ajan ja nimesi tuloksiin.

VANTAAN KESTÄVYYSKIERROKSEN OSALLISTUJAT HUOM! Teidän tulee kaikkien tulla vasenta laitaa maaliin.

Mutta te jotka ette välttämättä halua aikaa niin TULKAA MAALIIN OIKEAA LAITAA. Siitä sitten jokaiselle mitalli kaulaan, juomaa, makkara ja tarjoiluteltalle nauttimaan After Runin etkoista.

Reitin pituus on noin 6,5 kilometriä ja se kierretään kaksi (2) kertaa.

Muistakaa käyttäytymissäännöt esteillä. Älkääkä hypätkö veteen niin ette roiski muiden päälle vettä. Esteillä tulee kuunnella ja totella esteen valvojia.

Tehdään yhdessä hieno ikimuistoinen päivä meille jokaiselle!

Extremerun järjestäjät

Tiivis lähtö ja maalialueen ympäristö